tisdag 8 juni 2010

Om alla kommentarer

Vad ni är glada, snälla och härliga!

Själv är jag mest urlakad och trött. Snart tre veckor nu har vi varit själva och jag har bollat barn, hantverkare och heltidsjobb blandat med några VAB dagar och - håll i er nu - besök av min mamma.. Hoppas återkomma till det för det är en historia helt för sig.

Esset, som jag väl får kalla henne nu, har jag inte hunnit träffa mer än ett par gånger faktiskt. Dels för att det av naturliga skäl är skitsvårt att hitta hål att krypa genom lika osynligt som tidsmässigt och dels på grund av kostnaden.

Samtidigt är jag glad att jag hunnit andas mellan varven. Första gången var jag faktiskt osäker på om jag skulle klara av att gå tillbaka. Jag bokade om som jag gör med tandläkaren ibland. Jag var livrädd samtidigt som jag på något vis visste att jag måste. Jag måste bara ha NÅGOT. NÅGON.

Hon är inte som andra.

Jag har genom åren försökt att träffa såväl psykologer som kuratorer och de har aldrig haft de rätta nycklarna för att komma åt mig. Inte knäckt koden. Inte läst mig. Jag har inte låtit dom krypa under skinnet heller utan mer eller mindre behållit masken på. Garden uppe.

Hon är bara en oerhört begåvad och empatisk människa. Sen kan man säga att hon jobbar med lite kontroversiella metoder om man vill. Men kanske var det vad som behövdes. Och ärligt talat så bryr jag mig inte längre om HUR. Bara ATT.

Målet vet jag inte vad det är. Bara att jag kommer dit.

På fredag kommer han hem. Lastad med presenter och förväntningar. Helgen är fullbokad med jobb, kalas och fotbollsmatcher och 2do listan lika lång.

Jag lever i parallella världar just nu. Och kanske hinner jag inte träffa Esset mer förrän efter sommaren.

Men det känns bra att hon finns.

11 kommentarer:

  1. Du jag är verkligen ärligt talat SKITGLAD att du har Esset! FAN vad BRA!!!!!!! oavsett om du kommer hinna träffa henne innan sommarstressen så är det suuuuper att hon finns där! I din bakficka. Eller kanske snarare i ditt bakhuvud. Jag hoppas givetvis att du ska få tid att hinna träffa henne innan sommaren kommer igång men som sagt, om inte så har du henne är till hösten! :-)
    Wow! Så jävla bra! Ursäkta svordomarna....
    Och du, ta hand om dig nu även i den ena parallellvärlden!! Jag är helt klart imponerad av att du klarar av att ha energi för tre barn, heltidsjob och projektledning. Så du, det är ok att vara trött.
    Sköt om dig nu!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    hur har det känts att vara själv 3 veckor då? Om du jämför hur det skulle kunna vara om du bröt upp? Även om ni då skulle dela tiden med barnen?
    Jätteskönt att du träffat nån du kan lita på så pass mycket att du kan öppna dig och ventilera, man måste kunna lätta på trycket nånstans, nångång.
    Jag hoppas att du tar dig tid att vila och koppla av i sommar och att du tar dig tid att träffa Esset igen. Snart.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Det är bra!
    Kan bara bli bättre! Alla "människor-som-jobbar-med-människor" (beteendevetare, psykologer, kuratorer mfl)är olika. Skönt att du till sist träffade Esset som har nycklar till dina lås. Skynda långsamt! Ibland måste man lägga sig i hänggungan och bara gunga med... insikter kommer och går...
    Lycka till!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att hitta rätt! Det är inte alltid så lätt att göra det... det ska man vara rädd om!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Låter som en livscoach (poppis i Sverige numera); en ventil. Bara vetskapen att hon finns är nog bra i sig! Grattis!

    SvaraRadera
  6. Glad att höra att du äntligen hittat någon som finns vid din sida!! Sköt om dig, ha en bra sommar, kram, Ulla!

    SvaraRadera
  7. Jag är så glad att du har hittat ett Ess! Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Vad skönt...inte lätt att hitta rätt..
    Om det sen är ödet, meningen, turen eller bara slumpen att du hittat henne.
    Hoppas solen lyser på dig! Kram A.L

    SvaraRadera
  9. Härligt att du hittat Esset..önskar jag oxå hittar mitt ESS

    naussika.blogg.se

    SvaraRadera
  10. Att ha ett ess är ibland förutsättningen för att mitt liv ska fungera.

    SvaraRadera
  11. TACK alla! Länge sedan jag hade möjlighet att titta in här och även nu är tiden knapp tyvärr. Men tack, tack för alla tankar.

    SvaraRadera