fredag 23 april 2010

Götet here I come!

Solen skiner och det har storstädats här idag. Medan barnen fortfarande är på dagis har jag passat på att packa inför nästa vecka som åtminstone delvis ska ägnas åt en konferens i Göteborg.

Det känns bra. Att ha packat. Måste känna att jag har koll annars stressar jag ihjäl mig och jag vet ju att med barnen hemma och helgens dubbelkalas så skulle jag varit glad om jag fick med mig en tandborste där i gryningen på måndag...

Jag har en ny röd dräktliknande klänning till kvällsminglet men jag funderar mest på om jag ska

1.sova tidigt
2.gå på bio
3.gå på liseberg och åka allt jag aldrig kan åka annars (dvs allt utom farfars bilar, virvelvinden och lilla lots..)

Vad tycker ni?

Erkänner villigt att jag ser oerhört mycket fram emot att komma bort. Till och med resan känns rolig. Att bara sitta ensam på ett tåg. Helt, helt ensam. Bara titta på folk. Eller läsa. Shit, jag måste få med mig en bra bok! Sist jag läste en bok var faktiskt också på ett tåg mellan Göteborg och här, för typ två år sedan. Då sträckläste jag Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". Nåväl, det kan funka med tidningar också. Få se vad jag hittar.

Men samtidigt så gnager det förstås en liten oro där längst bak mellan magen och ryggen. Om hur det ska gå för maken att rodda alla tre till och från dagis.. och i säng.. om han kommer att tappa humöret och bli alltför arg och elak eller ej. Om lillan kommer att gråta hela natten, första natten utan mamma..? Ajaj vad det känns.

Men åker, det gör jag!

8 kommentarer:

  1. BRA! Härligt för dig att komma iväg och jag tycker alla ggr du ska gå på Liseberg och åka så du spyr! Skämt åsido. Klart du ska unna dig att ha lite roligt om inte annat.

    Att åka tåg och få sitta och läsa en bok är ju SÅ rogivande. Njut nu.

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  2. Låter super att du får komma iväg en stund! Och sitta ensam på tåg känner jag mig avis inför att du ska få göra. DET ahde jag gärna velat. tycker det är hur avslappnande som helst! :-)
    Lycka till med helgens aktiviteter också!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Liseberg, så klart!
    Håller tummarna för en för en fin vistelse i Göteborg som jag också gillar att besöka!

    SvaraRadera
  4. Alla mammor måste få komma iväg allt emellanåt, för att orka finnas till för de andra, och för att orka med sig själv.
    Hälsningar och kramar från mig som satt själv på tåget hela eftermiddagen igår!

    SvaraRadera
  5. Ha det så himla härligt! Passa på att ha roligt!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. ...har just hittat din blogg.... ååh vilken läsning, du skriver så gripande! Vilken talang du har.. skriv en boook!
    Hoppas Gbg visar sig från sin bästa sida och att du får njuta av veckan... /kram annica

    SvaraRadera
  7. Taina-ja det var roligt men jag bangade på karusellerna tyvärr... inte lika roligt ensam och jag var ju SÅ trött.. KRAM!

    Anna-tack!

    Saltis-tåget var guld..! 1a klass och bara SÅ lugnt. Kram.

    olgakatt-Älskar både Göteborg och Liseberg.. men den här gången blev det bingen som sagt..

    Strandmamman-ja jag börjar lära mig det... att jag blir en bättre mamma om jag får ett break.. bara det att det tett sig så omöjligt så länge, så ouppnåeligt.. tills nu!

    HeLena-ja du jag hade himla roligt.. och plockade på mig massor med gratisgrejer.. hehe..

    Sunflake-välkommen hit och tack snälla söta du!!

    SvaraRadera