söndag 20 december 2009

Jag kommer inte hem ikväll...

Ja, så låter det i telefonen.

Jahaja. Kan inte bry mig mindre faktiskt. Vet att det inte är annat än jobb och för övrigt så lättar bara stenarna från maggropen. Så slipper vi älta och välta ikväll.

Så vad gör jag? Känner mig ledig. Låter barnen springa uppe. Spelar musik och läser bloggar. Pojken somnar inte förrän halv tio.. i min säng tillsammans med lillasyster. Fy då. Jag som brukar vara så noga med tiderna. Fast han säger att jag är den bästa mamman och det värmer. Röstfiske? Han vill bo med pappa nämligen. Förstår inte bättre än att han säger så. Pappa. Just en fin pappa det...

Imorgon har vi en pulkaträff på förmiddagen, så när han kommer hem är vi ute. Få se hur resten av dagen blir. Jag skulle vilja köpa julgran och posta sista julbreven, men det beror ju på.. liksom allt allt annat beror på numer..

2 kommentarer:

  1. åh vad jag önskar dej
    JULEFRID
    av hela mitt hjärta
    hoppas
    ni får en lugn jul

    SvaraRadera
  2. Kära vän med TRE fina barn!!! Jag hoppas att du får en god jul och inte hamnar i någon statistisk som en siffra. Men snälla, snälla - bryt upp!!!

    SvaraRadera