söndag 7 februari 2010

Fredagstemat!


Fasen, är helgen redan slut?!

Nej, inte riktigt men nästan. Jag hinner inte med!

Min första helg sedan jag började jobba igen bara svischar förbi mig och temat har jag inte ens tänkt på förrän nu. Men jag ser att det är mycket bra val, tack för det Anna!

Mitt första jobb.. var ett sommarjobb i sjukhusköket. Där jag plockade disk och dukade brickor på löpande band. Och tjuvåt lite överbliven mat bakom hissarna. Det var ganska tungt men inte så tokigt i övrigt. Framförallt så insåg jag vitsen med att läsa vidare! Och tjusningen man faktiskt kan finna med att gå upp tidigt en sommarmorgon fast man är tonåring. När man cyklar ensam genom staden som visserligen är lika ljus som den varit hela natten, men ändå fortfarande sover.

Mitt första riktiga jobb... det dröjde många år eftersom jag ju fortsatte plugga så länge jag kunde för att garanterat slippa återgå till det där köket...

3 kommentarer:

  1. Det var väl också ett RIKTIGT jobb, där i sjukhusköket!
    Hoppas det känns bra att ha börjat jobba igen!

    SvaraRadera
  2. Vad kul det var att läsa om allas första jobb, nånstans måste man börja.. :) Hoppas ni har en luuuugn och sköööön söndag! Jag låg i soffan och läste min tidning en lång stund idag, TACK igen :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Det kan nog vara bra att prova ett eller flera jobb just för att känna vad det är man vill göra. Uteslutningsmetoden liksom :)

    SvaraRadera