torsdag 27 augusti 2009

Skräptorsdag

Det här är en riktig skitdag.

Dagisledigt.

Husarrest.

Sten- och grusdamm ligger tungt kring huset som är så varmt och kvavt så man blir irriterad bara av att finnas till. På uppfarten småskuttar en jättepadda ikapp med grävmaskinen. Ja en sån där padda som plattar till grus alltså. En annan vore det ju väldigt synd om.

Nu ska jag bara stålsätta mitt gråkladdiga, slappa jag till att återigen möta huliganerna som springer runt, runt utanför min dörr. Vem har sagt att det är så bra med öppen planlösning?!

För övrigt har jag börjat läsa en bra bok som ger mig sjukt dåligt samvete. "Din kompetenta familj" av Jesper Juul. Tänkvärt!

5 kommentarer:

  1. Oh den boken har jag men har inte läst än. Köpte den på inrådan av en av mina vänner som tyckte den var bra.
    Hoppas att din dagt blev lite bättre och att ni får en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Öppen planlösning. Hm, är ju snyggt förstås men kanske inte alltid så praktiskt.

    Snart har vi fullt med målargubbar utanför vårt hus. DÅ blir det stökigt här. Inget jag ser fram emot.

    Den där boken blev jag lite nyfiken på...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Saltis-kanske hinner du före mig som verkar läsa så mkt, jag kämpar med första halvan än men det är mycket som känns klockrent och klokt. Kvällen blev ok, fast tösen hann somna innan jag hann med att "natta" henne stackarn låg där och väntade på mig. Kram!

    Taina-det ser SÅ snyggt ut (om man plockar undan) men det SUGER. Jag vill kunna stänga in mig, sakerna, barnen på olika platser! Gärna låst... Så länge målargubbarna håller sig på utsidan är det väl rätt ok?! KRAM

    SvaraRadera
  4. Hur går det med målargubbarna, klart nu? Hoppas ni har en skön helg på alla era ytor.. :)

    Kram kompis!

    SvaraRadera
  5. Emmama! VI har inga målargubbar nu tack o lov det var Taina det... dock grävgubbar, snickargubbe, plåtgubbe.. men den enda jag verkligen skulle vilja få hit är den där ventilationsgubben som tycks ha övergivit oss.. Kram!

    SvaraRadera