måndag 25 januari 2010

From Egypt with love:del 2,5- stormen

Det hade inte regnat på 15 år.

Förrän just då, vår näst sista natt.

När det åskade så att rutorna skallrade och himlen mest hela natten var närmast tolvslagsglittrig.

Lillan sov så gott ändå och jag var bara glad att vi hunnit gå och lägga oss redan när strömmen försvann. Lika glad som över att jag faktiskt hade en ficklampa med mig...

Nästa morgon var jag inte bara glad, utan oerhört tacksam när jag insåg vidden av förödelsen. Att de allra flesta faktiskt haft skor och bagage flytande på rummen efter att vattnet fullkomligen forsat in från balkonger, korridorer och terasser.

Vadå avrinning, dränering och täta tak?

Tacka vet jag svenska byggnormer.

Och lagom regn.

4 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Hoppas nu att det går bra med inskolning och börja-jobba!

    SvaraRadera
  2. Såg på nyheterna om regnet och tänkte på er. Skönt att allt verkar ha gått bra.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att allt är bra med dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Inga nyheter från dig, om vardagen, är väl goda nyheter?
    Hoppas så det!

    SvaraRadera