söndag 10 januari 2010

Katastroftankar


Jag beter mig som om jag aldrig kommer att återvända.

Rensar datorn. Sorterar. Kastar. Organiserar barnens kläder. Lägger fram allt som kan behövas närmaste tiden. Laminerar ett foto som sonen ber om att få ha i sin säng.

Det känns så oerhört underligt.

Jag är på ett plan glad över att vi ska resa. Riktigt glad.

Men under finns magknuten. Oron. Samvetet.

Och så kom det förstås ett:

"Åk du till ditt jävla Egypten, du behöver inte komma tillbaka!"



15 kommentarer:

  1. Du, mannen du bor ihop med är inte riktigt klok. Förstår att du är orolig. Jag hade inte vågat åka, rädd för att han bytt lås när man kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du vänder styrkan att orka stanna kvar, till att orka lämna. Under tiden önskar jag dig en trevlig resa till Egypten - själv åker jag till Västindien på torsdag. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Det är alldeles för lätt att ge goda råd åt andra, när man läser om deras vanvettiga vardag - som din... Sen lever man ju tyvärr inte som man lär... Men, så som han behandlar dig - gå nu. Gå nu när dina barn är små och du kan bygga upp något nytt. Dina barn kommer att få med sig fantastiska minnen av en glad mamma som stod på egna ben och kanske också av en gladare pappa (om du har tur). Dina kloka barn genomskådar ju redan fasaden. Jag tror du klarar att gå! Åk på din semester nu och koppla av lite om du kan, tänk dig att du är singel och kan! Och förlåt att jag "lägger mig i" utan att känna dig (mer än genom att läsa här), ångrar nästan redan att jag skriver detta, men tänker nog vara modig åt låta det stå. Du förlorar inte dina barn för att du lämnar honom nu. Dom är så små, ni kommer att bygga upp något nytt, Kram (och förlåt mitt babbel)

    SvaraRadera
  4. Res nu och gläds åt resan och samla kraft. Han kommer förmodligen ringa varje varje varje dag. Ska vi "slå vad". Nu är barnen som är hemma ..hans ansvar. Inte ditt just i semesterögonblicket.Ni är två vuxna individer.

    Stå ut och njut av resan ändå. Låt honom inte ta din energi. Jag är säker på att han inte trodde du skulle resa.

    Ha en trevlig semester. TA ingen skit. Njut.

    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kan njuta av din resa. Det är du VÄL VÄRD!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt skön resa och att du kan koppla av och glömma alla hårda ord.
    Bamsekram

    SvaraRadera
  7. Du blev väl knappast förvånad? Gör ditt bästa för att njuta av semestern men jag förstår alltför väl att det inte är lätt. Peppkramar i massor.

    SvaraRadera
  8. Många ord på vägen får du ! Sagt det förut och säger det nu , en dag närmare är du till den dagen du lämnar din man. Njuuut av sol och värme och ledighet! Kanske tom kan hämta kraft att göra något åt din situation ! Kram kram från L

    SvaraRadera
  9. Jättekram och hoppas att du får en skön resa!

    SvaraRadera
  10. Tror du de två äldsta kommer ha det bra, eller åtminstone okej den här veckan du är borta? Jag får ont i magen när jag tänker på att de ska vara ensamma med honom, utan dig där... Men eftersom du åker antar jag att du är säker på att han fixar en vecka ensam med dom.
    Ledsen att förstöra semestern du så väl behöver och förtjänar, men barnens väl och ve kommer alltid först i min värld.

    SvaraRadera
  11. Res, lev och stärk dej.

    I sjuka relationer går man gärna vilse och tappar bort sin styrka och sitt jag.

    Kanske finns de ledtrådar du behöver för att fatta beslut om resten av ditt liv där på planet, eller i solen.

    Många önskningar om styrka och lugn önskar jag dej.

    SvaraRadera
  12. Hinner inte svara alls nu, det här blir sista titten i datorn innan avfärd. Kämpar på att minska packningen några kilo och 0500 bär det av ut i bilen. Tack för alla varma tankar, vi hörs!

    SvaraRadera
  13. Blir säkert jättebra med "time out", du ser säkert annorlunda på saker och ting med perspektiv. Hoppas du får vila också, från allt, tankar, praktiska saker etc - ta gärna time out från oroandet också!! Ha en riktigt, riktigt skön resa!!!! kram!

    SvaraRadera
  14. Ha det sååååå skönt!!
    Kraam!

    SvaraRadera
  15. Hur gick det hemma med pappan och barnen medan du var borta? Du gjorde i alla fall helt rätt i att åka bort!

    SvaraRadera