torsdag 11 juni 2009

"Allt det du gör mot dessa små..."

Katja slog huvudet på spiken i en kommentar häromdagen.. "man blir så lättantändlig när man inte mår bra.."

Inser plötsligt med smärtsam klarhet att det är ju just det han gjort mot MIG i alla dessa år..

..,och som jag till stor del ursäktat med att han måste må så dåligt...

...det som JAG nu gör mot barnen..!

Åh Gud, det känns som om jag svalt en tegelsten.

Att jag sjunkit till den nivån!?

Det är rostad lök som ligger på bänken förresten, hon gillar det.

3 kommentarer:

  1. Självklart är det så. När man inte mår bra så har man ingen "buffertkapacitet" alls. Man orkar inte.
    Du behöver bygga upp dig själv igen tror jag. Din självkänsla. Din energi. Finns det ngn professionell hjälp du skulle kunna söka? Psykolog? Terapeut? KBT ska vara bra har jag hört.
    Har vänner som går till någon och pratar. För att reda ut saker i sina liv just nu. De tycker det hjälpt dem mycket. Trots att åtminstone en av dem var negativ till det innan. men nu säger hon att det varit otroligt bra.
    Hoppas du hittar ett sätt som fungerar för dig. Både för din alldeles egen skull. Och för barnen.
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kom igen och sök proffs hjälp nu!!! Snälla hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Saltis-visst är det så, visst är det så.. min självkänsla lämnar mycket att önska.

    Karlavagnen-jag HAR försökt, tro mig, men det är flera omständigheter som gör det hela komplicerat. Tack för din omtanke!

    SvaraRadera