måndag 29 juni 2009

Mera värme..

Tja, så sitter jag här igen. Vid en ovan laptop för vår stationära håller på att sunka ihop. Har blivit gräsänka efter ett par intensiva semesterveckor. Full av intryck och tankar men samtidigt tom. Försöker summera, sortera, filtrera. Värmen gör det svårt att fokusera. Den blivande gräsmattan utanför fönstret liknar mest ett månlandskap. Om jag lutar mig bakåt klibbar jag fast i ryggstödet. Så det gör jag inte. Fast jag egentligen har för dålig hållning för att låta bli.

Vad har hänt sen sist?

Midsommar. Ja DÅ regnade det minsann. Det blev.. ok.. varken mer eller mindre. Kom oss iväg till närmaste midsommarstång så barnen fick skåda traditionen och släpas runt en stund i ösregnet. Köpte fika på plats och våra grannar dök upp. Väl hemma en enkel middag och i säng med trötta barn. Minns faktiskt inte så mycket mer.

Bottennapp. Visst har de funnits. Som när vi alla kallades för "Satans avkomma". Kunde iallafall konstatera att det ju isåfall var HAN som var Satan och det kändes rätt skönt. Haha. Sen så är jag ju så himla LAT och har ingen koll på barnen och allt det där vanliga. Häromdagen var det flera som hotades med stryk. Tomma ord javisst MEN sen kan han undra varför pojken slår sin lillasyster.. HaLLÅÅ..?! Hur var det där med äpplet och trädet nu igen...

Strandhugg. JA, båten har varit en positiv investering so far. För vi HAR något roligt att fokusera på tillsammans. Istället för att gå runt här hemma och se på allt som måste göras medan irritationen växer...

Konstruktivt?? Tja han ska allt som oftast skaffa en lägenhet men det händer inget där heller. Han verkar helst vilja att JAG ska flytta isåfall. NU känns det också som om vi låter allt flyta framför oss och tar en dag i sänder eftersom renoveringen och tomten måste bli klara och vi iallafall vill ha semester tillsammans med barnen. Företaget måste också drivas runt. Det är så mycket med allt runtomkring som vanligt. Mellan OSS.. finns inget kvar.. det är som att vi båda VET det men ingen orkar ta tag i det...

5 kommentarer:

  1. Hej där vännen!
    Tycker det är skönt att du hittar guldkorn i din tillvaro. Förutom barnen så är ju båten något positivt. Det är ju för tråkigt när han uttrycker sig på det där sättet. Undrar hur han mår egentligen. Han kan ju inte vara alltför stolt...
    Hoppas du kan njuta resten av sommaren och din kommande tripp.
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Hej själv! Nä han mår verkligen inte bra, tänk att jag alltid lyckas hitta de där trasiga..?! Lycka till på resan du med!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det har gått ok på semestern ändå och att ni haft härliga turer med båten. Att ni båda två vet att det inte finns så mycket kvar kan kanske vara bra även om det så klart är tråkigt att det ska behöva bli så. Jag hoppas att det ordnar sig på bästa sätt snart så att du kan fokusera på dig och din lycka som du är värd tusen gånger om. Kram!

    SvaraRadera
  4. Tittar in här lite snabbt från min lånedator.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Mia-tja det är lustigt nästan JAG kan fortfarande inte SE att vi ska separera, det är som om någon måste göra det ÅT mig isåfall.. Det ÄR befogat att fråga sig VAD som egentligen krävs eller VAD som egentligen hindrar mig. Ändå har jag inga bra svar att ge.

    anna-tack söta!

    SvaraRadera