måndag 8 juni 2009

Sjörapporten

Så har vi blivit med båt igen.

Ärligt talat så undrar jag om vi inte tagit oss vatten över huvudet, minst sagt.

Skilsmässofaktorn, ja den är väl skitsamma vid det här laget.. jag tänker mig "Göta kanal" gånger flera och det kan alltid bli värre.. MEN när vi hade båt sist så var det ju bara ETT barn. HUR ska jag kunna hjälpa till att kasta loss och lägga till när minsta måste hållas i och tvååringen klättrar omkring...?!

Jag bara undrar.

Pojken var iallafall överlycklig när han fått hjälpa pappa att köra hem båten. KÖRA själv. Naturligtvis efter en morgon med makens sedvanliga stressrelaterade utbrott och domedagsprofetior.. men ändå.. Härligt att se honom så stolt vid ratten! En tur till hann det bli innan helgen var över.

"Mamma vi FLÖG över vågorna... och nu har nog båten gått sönder!"

Så kan det gå.

6 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir! För pojkens skull! Har själv aldrig ägt en båt men däremot åkt i andras. Mysigt. Men visst är det mycket att hålla koll på med tre små,
    Ha en bra dag.
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Åh jag hoppas också verkligen att det kan göra sommaren lite roligare för alla..

    SvaraRadera
  3. Ja, jag med!!
    Det var nog precis vad din pojke behövde få vara med om just nu---styrkan och stoltheten att själv få ratta båten!
    Jag hoppas också, såklart, att båten ska göra sommaren roligare för dig och kidsen!
    KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
  4. Underbart med båt! Själv är windsurfingbrädan det närmaste båt jag kommer, men man är iaf ute på havet då med. Hoppas att ni får många trevliga turer utan utbrott och sjöbrott!! Kram i regnet/K

    SvaraRadera
  5. Å det är ju kalas med en båt nu till sommaren. Att kunna ta med barnen och bada och fiska! :-)
    Och visst kommer det bli knepigare med fler barn än ett, men det GÅR. Mina föräldrar had båt och några av deras vänner var en familj med 4 barn! Det gick! Men självklart måste din man förstå att det inte kommer ara lika enkelt som förr och att han n u också måste hjälpa till emr med barnen. Det är trots allt annorlunda att ha barn i båt än på torra land.
    Men jag blir jätteglad över att din lille guldklimpsson nu har fått ha en sådan härlig helg! Att få känna sig stolt över att ha kört båten själv! Mmmmm!!!!! Sådant ska sparas! I minnenas bank!
    Hoppas ni får en fin vekca!
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  6. Annika-tack! Kram!

    Katja-tuff du jag skulle inte ens försöka surfa.. Kram

    Saltis-ja jag hoppas det kan bli lite kalas till och med för oss! MEN det kräver nog en del att ha med alla barnen.. som sagt.. Kram!

    SvaraRadera