fredag 5 juni 2009

Sommarfest javisst ja

Det blev bråk och vi kom försent.

Egentligen vet jag inte vad som hände, men när det var en halvtimme kvar började jag klä på oss medan maken istället satte på kaffe och började prata i telefon med någon leverantör. JA han är obotlig tidsoptimist MEN det var väl att ta i tyckte jag...

Till slut åkte vi själva istället.

"Undrar om pappa har ändrat sig?" sa pojken fundersamt i bilen.

Jag fick släpa alla tre från en parkering långt borta i regnet.

Han fick inte vara med och uppträda med sången de tränat på.

Sa att det inte gjorde något men jag vet att han blev ledsen.

Att han redan ljuger för min skull?

12 kommentarer:

  1. Suck! Du är stark du som ser till att ni kom iväg...
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag säger som Taina...Du är stark...
    Jag tänker så ofta på dig...
    Jättekram!!!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du far en lugn helg,ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Tidsoptimister är inte lätta att leva med... Huvudsaken är att NI kom iväg och DU var där med barnen!
    Jag tänker också på dig!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Du är stark! Men du måste väck därifrån.
    Om inte annat så för dina barns skull.
    Lugn helg önskar jag dig.

    SvaraRadera
  6. BRA att du kom iväg med barnen!!!!!! Skit att ni kom för sent så att sonen inte fick sjunga. Jag förstår om du är besviken. MEN tänk på detta så som att du faktiskt tog tag i det hela och lyckades komma iväg till festen! Det hade inte blivit vare sig sång ller fest alls ifall du inte tagit tag i det hela. Nu fick barnen iallafall vara med!
    Nästa gång blir det sång också!!!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  7. MEN DUUUU... Varför tog de inte sången en gång till? Det tycker jag var lite taskigt. Som Saltis sa, bra att du tog tag i det hela!

    SvaraRadera
  8. TACK alla snälla. Att inte åka alls det fanns ju inte på kartan. MEN om jag VET att jag måste åka själv med alla barnen så förbereder jag ju om möjligt ännu mer och åker ännu tidigare... Borde väl ha räknat med det ändå, inte hoppats på hjälp.. OCH Karlavagnen, jag tycker väl iofs också att man kunde ha sjungit en gång till men nu är de ju över 70 stycken barn så det hade väl blivit för jobbigt kanske.. eller så tänkte de inte ens tanken. Själva fan bara att det alltid ska bli såhär, lucia var inget undantag.. undrar hur det ska bli när de tar studenten..!

    SvaraRadera
  9. Barn lär sig ju tidigt att bete sig som sina föräldrar, de vet nog att du säger att allt är ok och att allt är bra, trots att det inte är det, och de gör samma sak. Det är okej mamma, fast de kanske gråter inombords. I vilket fall kom ni iallafall iväg!!

    SvaraRadera
  10. ja du har nog rätt i det och det känns förstås rent ut sagt fördjävligt att tänka på..

    SvaraRadera
  11. Bra att du kom iväg!

    Strongt!

    SvaraRadera