torsdag 5 februari 2009

Törnrosa

Somnade ifrån allt igår. Gick ifrån och ammade i sovrummet när de andra två såg på bolibompa. Maken jobbade som vanligt. Hörde som i en dimma hur de bråkade och skrek i TV rummet. Brukar vara så att hon vill ta hans plats i hörnet, respektive att han drar ner henne från soffan på golvet... men jag var bara oförmögen att reagera. Att röra mig. Låg kvar och lät lillan äta klart och vi somnade båda två. Vid nästa titt på klockan hade en halvtimme gått och det var dags att lägga tjejen.

Stoppade henne efter tandborstning och några kissrundor snabbt i spjälsängen där hon alltid tack och lov somnat själv. Grabben däremot tjorvar lite mer... rädd att somna ensam. Vi läste och låg i hans säng med lillan mellan oss men när hon tröttnat och villa äta mer sa jag till sist att nu MÅSTE du somna själv... ammade i vårt sovrum igen och det dröjde förstås inte länge innan han kom tassandes.

Först så blev jag lite irriterad trött som jag var men han sa så sött att "jag följer ju efter er för jag älskar er så mycket... " Varpå han fick lägga sig hos oss och där somnade vi snabbt IGEN typ klockan åtta. Vaknade igen vid tio och klev upp bara för att låsa och släcka. Lämnade köket fullt med intorkad disk och tvätten fick ligga kvar i maskinerna... Imorgon, imorgon.... Haha.

Torsdagar är tuffa för då får barnen inte vara på dagis så det gäller att komma ut och göra något så de inte klättrar på väggarna... Tidig morgon fick jag städa upp kvällsstöket, fixa matsäck och frukost, jaga alla med kläder, amma minstan proppfull och sen tog vi oss i vart fall en sväng ut på Mälaren med vagn och spark. Tyvärr ingen kamera med men det känns alltid bra när vi tagit oss ut nu kan de få uggla inne resten av eftermiddagen. Undrar ibland hur jag gör det, tar mig ut med alla tre alltså, men jag kan lova att jag blir helt slut så det blir förhoppningsvis tidig kväll idag igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar