måndag 2 februari 2009

Bloggnovis

Märker allt oftare att jag i mitt huvud formulerar texter med tanke på min hemliga blogg. Glädjande eftersom syftet med mitt experiment var just det att jag skulle komma igång med att skriva igen. Den gamla hederliga dagboken föräras allt som oftast inte mer än en trött blick på väg ned i sängen... och där har jag heller aldrig känt att jag kan skriva riktigt vad som helst. Det var ju det andra syftet, ärlighet. Känner att jag har ett uppdämt behov av att slippa låtsas. Bara rakt upp och ner säga allt precis som det är. Inga fasader, inga omskrivningar. Den nakna sanningen. Överkomma alla skamkänslor och till slut kanske våga stå för vem jag är och vad jag blivit. Vem är jag och vad vill jag? Tappat bort det på vägen någonstans. Omkring 80% av mina tankar refuseras omgående. Resterande stöts och blöts ett tag till för att sedan, kanske, bli något om jag ges möjlighet till och orkar sätta mig en stund här på kontoret. Därför hittills inte många "vardagliga" notiser. Kommer kanske. Har ju inte helt fått kläm på det här än ska erkännas. Dock nu anmält mitt intresse för "fredagstemat" som en spark i baken att försöka skriva om lite vad som helst en gång i veckan. Det kan jag behöva! Nu måste jag däremot försöka få sova några timmar. Maken jobbar som vanligt. Alla tre grynen sover samtidigt. Kanske ett inlägg framöver om hur man blir när man inte fått sova ordentligt på fem år...

1 kommentar:

  1. Jag vill läsa mer av dej, om dej inser jag precis när jag skriver det, det är ju inte en bra bok jag läser utan axplock ur ditt riktiga liv.

    SvaraRadera