torsdag 3 september 2009

Äppeldagen

Vi åker till musteriet med en del av våra äpplen.

Det är som en rätt vanlig familjeutflykt faktiskt och barnen har roligt. De dricker, på samma gång andäktigt och glupskt, stora mängder av musten som forsar ned i hinken på golvet. Så söta med sina champagneglas. Så ivriga.

Den goda stämningen håller nästan hela vägen hem. Tills det blir lite trotsigt i bilen. Då något trycker på knappen. Knappen som saknar off-läge.

Så innan vi hunnit hem är alla stjärnögon släckta. Magin förlorad. Och musten plötsligt inte lika god längre.

Jag fyller stora PET flaskor som jag ställer i källarboxen. Få se om några månaders frysning kan få bort den beska eftersmaken.

3 kommentarer:

  1. Va synd med en sån avslutning....

    Jag har aldrig druckit nypressad äppelmust, men jag gissar att det är jättegott.

    Kramar och varma tankar!

    SvaraRadera
  2. Underbart med ett ställe att åka till och göra must! :) KRAM gällande resten..

    SvaraRadera
  3. Strandmamman-JA det var jättegott, första gången för mig med! Kram!

    Emmmama-jag har tänkt komma iväg flera år nu SÅ äntligen.. Kram!

    SvaraRadera