onsdag 23 september 2009

Vilket jobb?

Jag lämnade ön idag.

Styrde båten till mitt jobb.

Som jag ju måste tillbaka till i början på nästa år.

Har gruvat mig och skjutit på det flera gånger.

Jag möts av världens bästa sekreterare som ger mig en kram.

En stor kram.

Och jag börjar inte gråta alls.

Tänker att det kan bli ganska trevligt att komma tillbaka.

Sen kommer paniken över alla krav och förväntningar.

De räknar ju med en rejäl avlastning och förstås hjälp med helger och sommarschemat...

Plötsligt vill jag inte alls tillbaka till verkligheten längre!

8 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt att det kanske kan komma att bli riktigt bra för dig att ta båten från ön till jobbet så småningom. Visst är det ett ständigt pusslande och dåligt samvete över allt man inte hinner med. vare sig på hemmaplan eller på jobbet. MEN att faktiskt ha en jobbidentitet och att kunna få spendera lite tid utanför hemmets väggar och inte "bara" vara mamma är otroligt skönt ocskå! det har sina fördelar det med!
    Så jag hoppas att du kommer att kuna få ta del av dem. Även om jag förstår att det kan kännas svårt och jobbigt nu at änka på allt som kommer bli annorlunda. Men som sagt, jag tror du kommer känna lite annorlunda när du väl är igång! :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror också det blir bra för dig att lämna hemmet och komma ut och vara ditt jobbjag också! :) Det är en viktig del av min identitet och jag får känslan av att det är samma för dig, även om det kommer vara ovant i början. Stor kram och lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. ...och JA, jag vet på nåt sätt att ni har rätt men just nu har jag lite panik över omställningen. Tror det blir en smärre chock efter så lång tid, att allt hushållsarbete.. alla ärenden.. ska hinnas med på kvällar och helger.. Jag har inte tagit vara på den här tiden känns det som! "Sent ska syndaren vakna" eller hur var det nu det sades..

    SvaraRadera
  4. Panik kände jag med och just det där att "jag skulle ju ha hunnit med så mycket". Men när jag väl kom till jobbet kändes det bra OCH allt där hemma fick jag sänka kraven på helt enkelt. Tänk på allt du HAR gjort och hunnit med!

    Ha det så bra nu. Och en BAMSEkram till dig och barnen. Från mig :D

    SvaraRadera
  5. Hmm.. bara det att jag HAR inte hunnit med nät alls känns det som.. GLAD ATT HÖRA AV DIG IGEN-KRAM!

    SvaraRadera
  6. Tack för din jättegulliga kommentar.

    När hinner man någonsin med allt man ska och vill göra? För mig är det ett jättelyft att få hålla på med det jag älskar igen, fastän det är skitsvårt att få allt att gå ihop. Jag hoppas att du också kommer att må bra av att börja jobba och lämna ön, om så bara för några timmar.

    SvaraRadera
  7. Åhhh åhh åhh åker du båt till jobb?

    Vill jag också göra. Gud så coolt.

    SvaraRadera
  8. K-L tack själv, kul att se dig här!

    Miss Baglady-:)) nja det var ju mer bildligt än bokstavligt talat..

    SvaraRadera