tisdag 15 september 2009

Fem nätter

Vi är själva den här veckan.

Kan tyckas så länge, men med simskola, tandläkare, barnläkare, babysim, banken, matinköp, tandläkare igen... så flyger tiden förbi och nu är vi redan halvvägs.

Då kommer tankarna igen. Man undrar hur helgen blir.

Mellan fredag kväll och söndag kväll ska mycket hinnas med och stress är aldrig bra.. då blir han som en tidsinställd bomb och vi kan bara hålla oss ur vägen.

Barnen längtar förstås till helgen och hoppas som alltid. Slåss om hans gunst, om smulor från bordet. Det gör så ont när dom blir besvikna.

OM dom blir besvikna borde det väl stå, men det värsta är att jag räknar ju nästan med det.

Jag vet det redan.

8 kommentarer:

  1. Jag tänker lite som jag sagt till dig förut, han vill inte heller ha det så här. Vill inte bli så arg och förstöra och bli besviken på sig själv. Men vad svårt att ändra! Du är en så fin människa, det märker jag när jag läser och jag tänker ofta, ofta på dig! Är din blogg bland de som uppdaterats sen jag sist var vid datorn är det till dig jag kommer först, alltid! Önskar dig allt allt gott! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Emma-snälla söta du! nej det är klart att han inte heller vill att det ska bli som det ofta blir.. men han säger själv att han inte KAN ändra sig och det tror inte jag heller att han kan så länge han inte är villig att ta emot hjälp av något slag.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på en sak. Måste ni ha så mycket som ska göras på helgerna? Ofta tänker vi i vår familj så här: att vi har en aktivitetsdag och en dag då vi bara är hemma och tar det lugnt. Det vi inte hann göra tar vi itu med nästa helg.

    SvaraRadera
  4. Tina-sktiviteter har vi knappt alls.. det är HAN som har så mkt som måste göras.. med gammalt hus och stor trädgård (långt ifrån idealisk situation med småbarn och krävande arbete).. just nu extra eftersom nya carporten måste målas och kantsten sättas innnan de kommer och asfalterar och så vidare...

    SvaraRadera
  5. Jag försökte just kommentera, men det ville sig icke! Hoppas det går bätte nu...
    Undar om det är lugnare för er att vara ensamma under veckan nu trots allt inbokat? Jag kan tro det.
    Och att gå och vänta på helgen så han eventuellt exploderar är ofattbart att ens tänka på. Styrka. Styrka till dig!!!
    Idag har jag skrivit om din stad Umeå, på min blogg. Det kanske kan väcka lite soliga minnen...
    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Annika-tack jag ska läsa dig så snart jag kan! JA det ÄR lugnare när han är bortrest, tragiskt nog.. det kan vara hur stressigt som helst med miljoner praktiska ting men jag slipper gå och vara nervös på samma sätt..

    SvaraRadera
  7. Hittade precis hit och undrar vad jag hittat.

    Är det vad jag tror då måste jag nog hänga kvar här. Ta reda på mer. Finnas till.

    http://baglady442.wordpress.com

    SvaraRadera