torsdag 1 oktober 2009

En lista..

Ok, den här såg jag hos Mia ...

Hur många resväskor äger du? En stor ärvd, en liten köpt och en mellan fådd.

Föredrar du att ta ett foto framför att vara med i ett foto? JA. Jag fastnar nästan aldrig på bild.

Har du någonsin blivit kallad lat? O ja, maken kör ofta med det. Nästan så jag har börjat tro på det själv. I vilket fall så är jag inte bra på att städa till exempel men det kan ju bero på hur man prioriterar snarare än hur lat man är..

När stötte någon på dig sist? Svår fråga. Tror inte jag skulle märkt det om det nu över huvud taget HAR skett de senaste tio åren.. men om du frågar maken var det säkert någon hantverkare ganska nyligt.

Vad åt du till middag i går kväll? Måste fundera. Jo, det var fiskpinnar med potatis, spenatstuvning och äppel/rödbetssallad.

Vem ringde till dig sist? Maken.

Vilken är ditt favoritåk på tivoli? Virvelvinden. Men på Liseberg är de där amerikanarna som snurrar minst lika bra.

Hur stort är dit närmaste shoppingcenter? Stort.

Hur många syskon har du? Två.

Hur många stolar har du vid köksbordet? Har inget köksbord..

Har du stationär dator eller laptop? Stationär mestadels.

Vill du tatuera dig eller göra en piercing? Ja, jag vill tatuera in barnens namn när jag bestämt mig för VAR. Det blir inte min första isåfall.

Vad tar du med dig när du går på bio? Smågodis. Men jag äter bara under reklamen.

Tycker du om att flyga? Ensam, ja. Med barn, nej.

Bryr du dig om hur många kalorier det är i den mat du köper? Inte det minsta. Däremot undviker jag sötningsmedel, azofärger och glutamat.

Hur mycket fyller du nästa gång? 36

Tycker du om att krama människor? Ja! Svenskar kramas för lite känns det som.

Har du några allergier? Nej.

Tycker du om din bostad? Ja och nej. Det är jättefint här. Vi har gjort oerhört mycket på huset och de flesta är nog imponerade... men jag känner mig ganska mätt och lite tom. Det har kostat så mycket, på flera plan, inte bara i rena pengar, vilket gör det svårare att bara njuta och trivas. Jag kan också känna att jag saknar en historia, en själ här. Något jag alltid uppskattat med gamla gårdar där man kan känna som att huset lever och har något att berätta..

5 kommentarer:

  1. Kul! Jag håller helt med om att det inte är roligt på något sätt att flyga med barn. Trångt, man måste sitta still, ont i öronen mm mm mm. Hu! Jag har aldrig testat karusellen med bilarna på Liseberg men jag kanske ska ge dem en chans. Känns som om jag blir harigare med åren och är ganska så nöjd med farfars bilar! ;-) Sköt om dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Älskar när jag får tillfälle att åka själv, Balder var en upplevelse!

    SvaraRadera
  3. Kul att du skrivit lista du med.
    Håller fullständigt med dig om att flyga ensam är riktigt skönt men med barn är det joooooobbiiigt!!!!!
    Hellre en 24-timmars flygning med 4 byten ensam än en enda 78-timmarsflygning "ensam" MED barn!!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Vill ocksa gora denna listan, kul! Klart de flortar med dig, du verkar ju vara varsta pinglan! :)

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa din lista. Kanske hoppar jag på och svarar under veckan.
    Hoppas du har en bra helg!

    SvaraRadera