fredag 16 oktober 2009

Fredagstema-min favoritfilm..

Det är enkelt. Det är självskrivet.

Min favoritfilm alla kategorier är...

Broarna i Madison County.

För jag kan så väl känna allt det där. Hur passionen sveper in. Hur hon slits mellan världar.

Och det där milslånga ögonblicket när hon sitter där i bilen med handen på handtaget...

Ja, det är så att jag vill skrika HOPPA UT NU DÅ.. och samtidigt så håller jag ett lika krampaktigt tag som hon.

Meryl Streep är fenomenal och fotot är vackert.

Man undrar hela vägen varför och om hon valde rätt.

Och det är ju så livet är. Precis så.

Kanske för mig mer än för andra, men ändå.. precis just så.

6 kommentarer:

  1. OCh som man grät då man sett den! OCH som man önskade att hon skulle följa med där på slutet...
    Filmen är så vacker, och så välspelad!
    DEN skulle man kunna äga...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Visst är den underbar!!!! jag äslakde den också.
    har dessutom sett flera sådana där täckta broar här på ostkusten och då tänker jag alltid på den filmen! vackert foto och otroligt bra skådisar!!!!
    Hoppas du får en fin helg!
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt aldrig sett den filmen, men jag grät när jag läste boken... Det är inte lätt att veta när man ska släppa och när man ska hålla kvar. Kram!

    SvaraRadera
  4. Till och med jag har sett den;-) Annars verkar alla sett massor jag inte ens hört talas om. Jo, den var bra, riktigt bra.

    SvaraRadera
  5. Ah visst är den bra! Så otroligt bra skådespelare och så mycket känslor. Den kan jag se om och om igen. Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera
  6. Också en av mina favoritfilmer!!

    SvaraRadera