torsdag 8 oktober 2009

Kantarellkväll

Nu har vi gjort det igen.

Jag kan intyga att det smakar lika gott fortfarande trots att de nu var lite frostnupna. Och nu snackar vi kanske dryga tio liter. Skogen kändes som förhäxad... man gick längre och längre in... utan att kunna släppa marken med blicken för efter varje steg fanns där nya.

Så.. jag ska steka kantareller i många omgångar ikväll mellan nattningarna... i väntan på den stora hemkomsten. För nu är det färdigrest på länge.

Det känns dubbelt. Som en frihet som försvinner. Och någon som ändå kommer hem. Lite nervös för knak och brak. Lite hopp om mys och pys. Story of my life..?

I vart fall lider jag ingen brist på svampmackor.

9 kommentarer:

  1. Vi får hoppas på mys och pys. Om inte med honom så kan det ji bli mysigt gott med svampmackor. Önskar jag kunde äta det nu. Längatr SÅ till svampskogen. Jag och Maken plockade jättemycket svamp varje höst. Gött, gött.

    Nä nu tar jag mig ett piller istället!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  2. Men Gud vad härligt! Jag vill oxå bo så, aaaah vad gör jag i storstan liksom?!

    SvaraRadera
  3. Mysigt med dina kantarellisar:) Det är gott det! Har fryst in lite också...tänker att det kan bli gott i vinter:).

    Jag funderar på vaccinationer. Hur gör du?
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för kärlek och svampmackor! ;)

    SvaraRadera
  5. Åh, blir avundsjuk på all den goa svampen!! :o)

    Håller tummarna för att det blir mys!

    SvaraRadera
  6. Taina-tänker på dig när jag äter mina kantareller! Kram!

    allabout-du vi bor oxå i storstan.. men ett par mil bort med bilen så finns det jättefina ställen minsann..

    messan-ja du i vinter blir det gott med kantarellsås till älgsteken! JAG kommer vaccinera mig förstås, för allmännyttans skull mer än min egen. MEN om jag var DU.. så skulle jag nog inte bråka med immunförsvaret "i onödan".. Detta sagt utan att veta vilka rekommendationer man ger till de med MS och andra autoimmuna sjukdomar. Fråga doktorn!

    anna-tja det blev varken eller, men jag var ju rätt mätt efter fem mackor till middag.. och sen vaknade alla barn och det var kiss i alla sängar och sen snurrade allt vidare.. håhå.

    pysen-har ni nån svamp där?

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott, önskar jag kunde ge mig ut och plocka också! :) Hoppas det blir en riktigt mysig och pysig helg, helt utan sport.. ;) Kram kompis!

    SvaraRadera
  8. Låter härligt med all svampen! Låt inte någon förstöra din vardag nu, bara för att resandet är över.. Tänk på att vi är många som bryr oss!! Vet att det inte är lätt att följa sin instinkt ibland. Det är så många praktiska saker som står i vägen. Om du har en facebook får du gärna bli min vän där.. Katja Björk! kramar på dig gumman

    SvaraRadera