måndag 26 oktober 2009

Höstlov nej tack.

Nu är vi där igen.

Jag fattar inte varför barn till föräldralediga ska ha skollov.

Eller det gör jag ju visst egentligen, för det sparar pengar.

Men jag är inte mer eller mindre föräldraledig. Jag har inga barn som är skollediga. Förskolans verksamhet är överhuvudtaget inte uppbyggd på det sättet. Avgift betalar vi ändå. Barnen är bara lockoutade utan lediga kompisar. Och jag känner mig usel som hatar läget.

Nu går vi till lekparken.

Alla dagar tar slut. Även denna.

5 kommentarer:

  1. Åh, kämpa på! Ta det som det kommer.. KRAM!

    SvaraRadera
  2. En anledning är förmodligen att förskolepersonalen precis som skolpersonalen behöver dagar att planera verksamheten på och förlägga fortbildning på. Lärarna i skolan har inte ledigt som eleverna har alla höstlovets dagar. Vissa saker är det ju viktigt att alla i arbetslaget är närvarande vid och allt går inte att förlägga till kvällstid efter den ordinarie arbetsdagens slut utan man behöver de här, trots allt ganska få, heldagarna.

    SvaraRadera
  3. Lekparken kan vara rolig men inte om man har sjuttiofemton andra grejjer som väntar hemma.... Jag hoppas ni hade en skön dag ändå och att veckan blir okej....
    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Emmama-tack det gör vi men nu har de blivit sjuka också..

    Anonym-tja, det har de ju stängningsdagar för.. vi är så få som är FL det gör inte ens tio procent färre barn totalt på vår förskola..

    HeLena-tja med sittunderlag och en chokladtermos kommer man rätt lindrigt undan..

    SvaraRadera
  5. Nä men! Får du inte ha barnen på dagis? vad har det med skollovet att göra...eller är jag lite trög nu??? Du betalar ju i alla fall. Här får vi ha HELA tiden men det kostar också HEL tiden. Även på sommarlovet...

    Kram kram

    SvaraRadera