lördag 16 maj 2009

Att klättra i ett träd

Glöm det där med att jag var slut häromdagen.

ALLT kan bli värre.

Men idag är det med en skön känsla också.

För JAG har varit på utflykt med barnen!

Allt tack vare en liten lapp.
På dagis satt den. Med en öppen inbjudan till gemensam korvgrillning. Undertecknad av två mammor som jag tycker om. Sådana som jag avundas. Tror INTE de kan föreställa sig hur tacksam jag är för den gesten.

Maken skulle ju jobba men jag tänkte att vad f-n, jag kan nog klara av det när jag vet att det finns fler vuxna som kanske kan hjälpa mig lite. SÅ sugen på att GÖRA något.

Och det gick över förväntan.

Trots att alla tre naturligtvis var hungriga, kissnödiga och trötta samtidigt. Att alla korvar åkte i backen och knän skrubbades.

Pojken fick för första gången i sitt femåriga liv prova på att klättra i ett träd. Fast han inte riktigt vågade. Men efter att ha blivit upplyft på första grenen och suttit där en stund var han SÅ stolt.

En härlig dag med härliga ungar. Men samtidigt kände jag mig så oerhört ensam. Med den smärtsamma insikten att det nog inte alls hade känts lika avslappnat om maken varit med. Tänk att jag nästan tyckte det var skönt att han var på jobbet... det gör mig så sorgsen.

Nu blir det mat. Findus har varit här med köttbullar. Sen hoppas jag att alla stupar i säng. JAG vill i vart fall göra det.

3 kommentarer:

  1. tappade korvar och skrubbsår på knäna hör till, annars är det ingen bra utflykt ;o)

    SvaraRadera
  2. försök låta bli att tänka hela tiden på det som inte funkar i ditt liv, det blir ju inte alls bättre av det. Försök istället hämta kraft och glädje ur upplevelser som detta. Jag har lärt mig att det är onödigt för mig att tänka hur det skulle vara att ha en partner, att inte behöva hålla reda på och sköta om precis allt, hur det skulle vara att kunna dela glädjen över att se ett gemensamt barn växa upp, men det blir ju inte bättre av det...dessutom finns en massa goda saker i min situation, viktigast av allt att jag trots utmattade känslor allt emellanåt (och alla känner ju sig så ibland, oberoende av livssituation) är nöjd och belåten med mitt liv. Hoppas du klarar av att fokusera på det positiva med ditt besök till dina föräldrar och resan till Grekland! kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Korvgrillning och klättring. Kan det bli bättre för en liten grabb? Och för en mamma som får uppleva denna stund.
    Kramen

    SvaraRadera