fredag 15 maj 2009

Fly away with me!

Biljetterna är bokade!

Tio dagar hemma hos mamma och pappa.

Mitt i sommaren.

Bara jag och barnen.

Åh FY för resan. DEN vill jag knappt tänka på.

Åh så SKÖNT med resten.

Vill så gärna ge barnen lite av mina barndomssomrar och detta blir väl förmodligen den första som pojken kommer att kunna minnas.

Minnen av knastriga varmgruspromenader. Myggiga kvällsroddturer och stickiga hallonplockningar.

Sen VET jag ju att verkligheten kommer att se lite annorlunda ut. Att kvällarna kommer bli urjobbiga då alla ska nattas i samma säng. Att nätterna i just den hemska sängen kommer få min rygg att bryta ihop. Att jag kommer att irriteras till vansinne över mammas tankspriddhet och konstiga ideér. Att tio dagar kommer att kännas alldeles tillräckligt. Och att våra persikor säkert mognar medan vi är borta.

Jag ska försöka att inte boka upp en massa besök hit och dit. Vill att vi ska ha tid att bara få ha tråkigt. Låta barnen känna att de bara ÄR hos mormor och morfar. Tills de längtar hem.

När vi kommer hem igen drar vi till Grekland allihopa. DET ska bli intressant men jag ser fram emot det också med försiktig optimism.

8 kommentarer:

  1. Njut bara av tiden tillsammans med din mamma & pappa. Barnen kommer att ha det kul då ni kommer att göra annorlunda saker. Oftast är det ju de små sakerna som de tycker är roligast.
    Bara slappna av under de dagarna och bry dig inte så mycket om saker som din mamma gör. Försök att få någon timma för dig själv och bara NJUT.
    Hoppas att ni kommer att få en underbar tid utan risk för bråk och en massa liv.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Vad GLAD jag blir för din skull! Och för barnen såklart. Att få åka till mormor och morfar och bara ta dagen som den kommer. Ljuvligt. Är det något ställe där man kan vara den sanna jag så är det nog hos mor och far. Det finns inge annan som står mig närmast i alla fall.
    Grekland på det. Häftigt. Hoppas du laddar dig med massor av energi nu.
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter. Det där med knastriga promenader och stickiga hallonplockningar. Försök att koppla av! Och blir det jobbigt så tänk att det bara är tio dagar ... Då kan man stå ut med lite tankspriddhet och konstiga idéer. :)

    Och blir det för trångt i sängen - lägg en madrass på golvet.

    När åker ni?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Camilla-ja det bästa blir nog just det att kunna få ligga i hammocken lite medan de roar barnen.. yippie!

    Taina-jo där ÄR jag, även om det också är skitjobbigt på ett helt annat sätt..

    anna-önskar det fanns rum för madrass på golvet, itsybitstyhus! Mitt i juli.

    SvaraRadera
  5. Mysigt! Vet att det är en lång bit att åka och förstår av bilden och rubriken att ni ska flyga? Ett barn är förmodligen lagom att flyga med, hihi, men du fixar det galant med din trio! Resor klarar alla barn med hjälp av mycket mutor.. ;) Förstår din längtan till hembygden, jag känner samma sak för min och älskar VILAN det ger när mamma och pappa tar över och man får softa i fred ett tag.. :) Greklandsresan låter härlig, hoppas den blir allt du önskar dig! :) Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag har med åren blivit proffs på att resa med två barn. Nu när de är 4 och 6 är det inga problem längre - men att resa med tre små förstår jag att du fasar för!
    Man får packa lätt och tvätta ofta så man iaf slipper massa packning att släpa på. Och som Emma säger MUTA. Småpresenter och kex i mängder så går det nog hur bra som helst :)

    SvaraRadera
  7. Jag skjuter upp det. Tänker inte på resan. Allt överlever man på något vis. Fram kommer vi. Tänker jag mer så kanske jag ångrar mig... Haha. Men, JA det får bli ett snasktroll på var sida, en hoppetossa i knät.. och bara hoppas att ingen behöver gå på toa!

    SvaraRadera