fredag 22 maj 2009

Klämdagsklagan

När jag jobbade, då uppskattade jag klämdagar.

Nu avskyr jag dom.

Det här blev en riktigt skitdag. När barnen inte får vara på dagis, maken är borta och regnet öser ned.

Jag har varit riktigt jävla elak också. Tänker på den här Wasabrödsreklamen jag nyss såg. När hon sliter sönder strumpbyxorna för att de råkade vara trasiga. Slogan "allt blir lättare om du äter en bra frukost". Säger en hel del och jag VET ju att blodsockerboven gör mig till en såndär hemsk skrikmorsa jag avskyr att i backspegeln erkänna mig som. Som med syrgasmasken. Men ändå gör jag det igen.

SÅ låg. Nästan apatisk. Tar INTE hand om mig själv. Vill bara gömma mig undan allt och alla. Maken har varit på jättebra humör nu så det är inte det. Ny båt har vi köpt också. Livet leker eller? Kanske bara DÅ jag tillåter mig att känna efter hur JAG mår?? Att släppa lite, lite på kontrollen. Men imorgon måste jag iallafall se till att äta, för barnens skull!

4 kommentarer:

  1. Precis så tror jag det är! Hans glädje gör att du slappnar av och då kommer allt till dig. Jag hoppas SÅ att massa lycka kommer! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kram till dig! Kan bara önska att resten av din helg blir bättre. När mina barn var riktigt små kunde jag helt glömma äta för det var så mycket runt omkring (i nytt land). Men det löser ingenting - man blir ju bara ännu tröttare/apatisk. Så kom ihåg att ta hand om dig :)

    SvaraRadera
  3. Ät och ta hand om dig vännen! För DIN EGEN skull. Du mår bättre av det. Och barnen får en mamma med ny energi. Du behöver det. Tänk om jag kunde vara där och ge dig en riktigt stor styrkekram...
    Kramen på dig via cyber så länge

    SvaraRadera
  4. Emma-ja kanske har vi rätt, tack!

    Utlandsmamman-Nej det är lätt hänt men inte så smart att sätta sig själv i sista hand..

    Taina- å vad jag har saknat dig! Tack för kramen!

    SvaraRadera