torsdag 28 maj 2009

Fredagstema-inspiration

JAG är en person som lätt inspireras men har svårare för att inspirera andra.

Ni vet det där med att det finns dom som går före och uträttar saker och så finns det dom som går efter och kritiserar eller ändrar... lite åt det hållet också tyvärr.

En osäker individ som jag själv letar efter någon karismatisk som verkar veta vad som gäller och så blir man inspirerad och hakar på.

SÅ mycket lättare än att övertyga andra om att det är vad JAG tror som gäller.

Lite konstigt egentligen för när jag var yngre så var jag alltid övertygad om att JAG hade rätt. Hatade grupparbeten för då skulle jag inte få köra MITT race. MY way or.......

Inspirerande personer... jag blir lätt lite kär i sådana, män som kvinnor. Eller snarare i det dom utstrålar. Självsäkerhet och oövervinnlighet. Det ÄR attraktivt att veta vart man är på väg och ha förmågan att få med sig andra.

Jag vill nog ha någon som bestämmer ÅT mig faktiskt. Så jag slipper rädslan för att själv välja fel. Fast jag ser precis hur patetiskt det här ser ut i skrift så är det nog dessvärre sanningen.

MEN jag önskar att jag var starkare. Trodde mer på mig själv och min egen magkänsla.

Att jag kunde låta MIG vara MIN egen inspiration.

9 kommentarer:

  1. Gumman! Su KAN faktiskt vara din egen inspirationskälla! Bara du vågar lita på dig själv och dina tankar o känslor. Att inspireras handlar ju inte om att alltid inspireras av samma saker, personer etc, utan sådant kan växla. varför inte låta dig inspireras av dig själv när du är på ett bra humör. Det behöver inte bli några stordåd men bara att känna på känslan av att man är nöjed med sig själv, sin omgivningm sitt liv - just NU. Sedan kan det ändras om en minut, emn NU är allt perfekt. Att suga på den kän slan. DET kan inspirera lite.
    Att sedan inspirera andra, det är något som jag tror vissa personer bara "har".
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Bara för att det är så just nu betyder inte det att det alltid behöver vara så. DU kan förändra DITT liv, det kan vi alla.. Vi måste bara rota lite för att hitta "verktygen" som vi har inom oss.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du vet nog inte om du inspirerar andra. Jag är övertygad om att du gör det. Ta din blogg som ett exempel och på det sätt du skriver. Så himla fint och så genomärligt! Tror att flera som läser din blogg inspireras till en sann ärlighet och får dem att fundera om allt är en dans på rosor! Du är en inspirationskälla redan, min vän!
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  4. Saltis-ja det handlar ju just om det att kunna lita på sig själv, om inte jag tror på mig lär ingen annan göra det heller.. stort tack, kram på dig

    Pysen-visst är det så, jag rotar på.. kram!

    Taina-det vore roligt om du har rätt.. tack för att du finns där, kram!

    anna-trodde jag blivit tillräckligt gammal..?!

    SvaraRadera
  5. Du inspirerar många genom ditt skrivande, bland annat mig. Du skriver väldigt ärligt och målande och jag önskar jag hade samma förmåga att uttrycka mig som du har. DU är inspirerande. Kram!

    SvaraRadera
  6. Underytanjag...Rom byggdes inte över en natt:)Ta ett steg i taget!

    Jag inspireras alltid av andra människor erfarenheter och livserfarenheter och vishet. O-vishet också, för då lär man sig hur man inte skall göra/vara.
    Det ger mig lärdom och nya tankar och vinklar. Utan dem vet jag inte hur jag hade byggt upp mig själv om och om igen.Om och om igen.
    Jag håller med om att du inspirerar andra genom att skriva.

    Du skriver bra och uttrycker dig så det berör.

    Hoppas du får en bra pingsthelg
    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också att du inspirerar med dina tänkvärda inlägg! Hoppas att vi läsare kan inspirera dig också - du vet att det är många som tänker på dig, hejar på dig och stöttar dig här ute i cyberrymden!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Mia-TACK! Jag blir verkligen glad!

    Suz-ett steg fram o två steg bak..? Tack för komplimangerna!

    Petchie-tack jag suger åt mig som en svamp och jag är så glad att ni vill läsa!

    SvaraRadera