torsdag 7 maj 2009

Precis som det ser ut

Tvååringen satt och ritade när jag kom till dagis häromdagen. Hoppade glatt upp och sprang fram till mig med teckningen, ett vitt litet papper fullt med blåa tuschprickar. Ni vet såna där stjärnlika som blir när man suttit och hackat riktigt hårt med pennan.

Jag tänkte att nu ska jag vara lite pedagogisk för en gångs skull och istället för att utbrista något om hur FIINT hon gjort frågade jag med min mest intresserade stämma... VAD är det du har ritat HÄR?

Hon tittar då upp på mig med förvånad blick och svarar irriterat:

"Bara PRICKAR mamma!"

Så det så, där fick jag så jag teg.

7 kommentarer:

  1. Vad underbart gulligt! Varför krångla till det mer än så! Men jag förstår din fråga till 100% för det hade lika gärna kunnat vara en Barbie som rider på en häst på en regnbåge! Sköt om dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad säger man? Barn ÄR ju så kloka. Underbar a helt enkelt. Prickar ser du väl! HAHAHAHA!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ibland är det inte så komplicerat som man kan tro ;o)

    SvaraRadera
  4. De är så underbara, barnen.
    Min systerdotter är inne i sin rosa period.
    Köpte tuschpennor med lukt som hon har här när hon hälsar på. De gillas starkt, med följden av att hon oftast har ett flertal färger under snoken efter allt sniffande :)
    Kram till dig o barnen

    SvaraRadera
  5. Love it love it love it! :) Kram!

    SvaraRadera
  6. Så enkelt det är egentligen... Hoppas att du får en bra dag!! Kram över nätet /K

    SvaraRadera