lördag 9 maj 2009

Bara ett O för mycket

Där jag kommer ifrån negerar man snabbt och enkelt genom att lägga till ett o framför i stort sett vilket ord som helst. Oglad. Opigg. Hur länge har du ovarit här? Till exempel.

Ofas är ordet jag tänker på idag. För vi är ju nästan aldrig I fas.

Om HAN är på bra humör då blir JAG grinig och irriterad. Långsur har jag ju alltid varit, men jag vet inte vad det är som provocerar mig med hans bra humör. NÅGOT är det.

När JAG känner mig lite mer positiv så hittar HAN snabbt något att kritisera och så var det med det.

Här är fullt av ovälkomna O..

Obra!

4 kommentarer:

  1. Kan kanske vara att du väntar på nästa "smäll"...? Man blir misstänksam och håller sig på sin kant.
    Apropå o´n, så firar vi ofödelsedag ibland. När man inte har något annat att fira!! Kram

    SvaraRadera
  2. Att komma i ofas stämmer nog in på de flesta. Tror jag. Jag tycker befinna mig i ofas med min tonårsdotter med jämna mellanrum. GAAAAAAAAH! Hon kan verkligen få mig UR fas när jag är I fas.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Och utrymmningskyltarna norröver måste vara på svenska. Om det står OUT så går folk in där.

    SvaraRadera
  4. Katja-ja det kan du ha rätt i, släpper inte garden så lätt för att slippa bli besviken

    Taina-o jag fasar för den tiden..

    Maj-HAHAHA ja så är det ju

    SvaraRadera