tisdag 19 maj 2009

Det ordnar sig nog för er..

..sa dagistanten!

Menade då vad gäller plats för lillan efter nyåret. Tydligen kommer de bli tvungna ta in två barn till av ekonomiska skäl och då står vi ju först på tur.

Yippie!! Eller??

Plötsligt känner jag bara instinktivt att jag verkligen INTE vill börja jobba igen.. alls. För det är ju vad det betyder. Slut bebisar. Kommer jobb. NÄÄää.

Rädd säkert. Det var så länge sen. Min yrkesidentitet är som bortblåst. Borta med vinden. Eller mjölken..? Puts väck.

Ordnar sig, ordnar sig... jojo.

4 kommentarer:

  1. Det blir väl kul att komma ut och vara bland sina kollegor! You need it!!! Men det är som du säger, det blir vemodigt för nu är bebistiden förbi...MEN nu kommer ju något nytt istället! Jihaaaaaa!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jo fast på mitt nuvarande jobb har jag liksom inga kollegor på det sättet.. borde nog söka något annat men det känns också alltför läskigt att börja om med allt vad det innebär..

    SvaraRadera
  3. Klart att det känns lite läskigt när man vant sig av vid det (och vant sig vid att vara hemma), men det blir nog jättebra ska du se!

    SvaraRadera
  4. Jag tror det kommer bli BRA att komma tillbaka men säkert svårt i början.. Och barnen älskar ju alltid dagis! :) Kram!

    SvaraRadera