söndag 19 april 2009

Här har du ditt kylskåp

Så hette ju en TV serie för lääänge sedan, tyckte om den. Men detta är en utmaning från Emmama, kul initiativ!

Jag gick faktiskt direkt till köket när jag läst den och tog en bild med mobilen så detta är inget fusk alls.

Hos oss har det en tendens att se fullt ut fast inget finns. Mycket burkar med rester, flytande mediciner, mysko smaksättare och svärmors pickles. Ska erkännas att jag kastar en del mat till följd av dålig planering. Sist var det en stackars halloumi som jag inte lyckades använda upp när övriga var föga intresserade. Kändes väl konstigt att sitta ensam och knapra stekt ost liksom... det blev aldrig av.

Mina kylskåpsmåsten är laktosfri mjölk, proviva (har hon taskig kista eller vad ?!) turkisk yoghurt, bregott och ägg. Maken å sin sida kräver mellanmjölk, färskpressad apelsinjuice, ost och fil. Barnen kräver standardmjölk, småyoghurtar, ketchup, gurka, och pesto. Alla gillar vi leverpastej, kalkonskivor, soja och balsamico. Det som används MINST just nu är väl röd pesto, fisksås och inlagd sill.

Så, här har du vårt kylskåp!

6 kommentarer:

  1. Hahahahahaaa! Vågar tamejsjutton inte fota mitt kylskåp just nu med tanke på allt besök vi har haft! Det är nog supervidrigt...eller ska jag göra det ändå?
    Maken har dille på att köpa röror och såser så det finns det gott om samt en massa annat skit. Halloumi saknar jag. Har faktiskt inte hittat det här. Men till sommaren blir det väl att stoppa is sig lite när jag åker till Sverige. Kanske vi kan knapra tillsammans då ;)?
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Å vad gott med leverpastej!! Ojojoj nu fick jag leverpastejlängtan... :-)
    Tack för titten! Det ser väldigt prydligt ut!
    kram!

    SvaraRadera
  3. Taina-klart du ska! Det är inte intressant om man städar först. Vore fantastiskt attt knapra stekt ost med dig, när åker du??

    Saltis-jaså det finns inte leverpastej over there.. kram på dig själv

    SvaraRadera
  4. Bra att du antog utmaningen! :) Här finns leverpastej men den är inte alls lika god som den i Sverige.. Men den funkar! :)

    Hoppas få se mycket kylskåp i dagarna nu.. ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Vad är det för fenomnen som gör att man köper på sig pesto i tid och otid och så blir den bara stående?! Kul inlägg! Kram!

    SvaraRadera
  6. Emmama-hoppas oxå på fler kylskåp det var en ql grej

    Mia-ja speciellt röd pesto.. man tror väl att man ska laga mat som på tv, den gröna går dock åt om barnen får välja

    SvaraRadera