onsdag 1 april 2009

Föräldraledighetsarbete?

Jag såg fram emot några dagars jobb snart faktiskt, med en konferens som ordnas här i stan. Intressant och jag kände att det blir inga problem att ta med lillan som är så snäll och mest sover ändå.

MEN, nu har vi fått en ny chef (som jag inte ens träffat) och hans sekreterare ringer för att meddela mig att de kan visst tänka sig att betala kursavgiften... men för övrigt tycker de att jag ska gå dit på "eget intresse", det vill säga utan lön. Tycker inte jag kan göra avbrott i föräldraledigheten för bara några dagar... öh?

Får man GÖRA så?!

F-n jag känner mig riktigt arg!

3 kommentarer:

  1. Absolut INTE. Prata med chefen! Varför ska hans sekreterare ringa om det?? Övergår mitt förstånd! Givetvis är detta i ditt eget intresse men det betyder inte att du ska bekosta det genom att använda dina föräldrardagar för det. Om detta är en kurs som gagnar företaget så ska de stå för den. Ring chefen och prata om det. Lycka till!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Taina, klart de inte ska få göra så. Om det är en kusr som du kommer ha nytta av i ditt arbete så ska du så klart inte ta föräldradagar då utan få lön. Det var fult gjort! Stå på dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja ni visst är det fräckt. Problemet är väl också att företaget heter landstinget och där förväntas man nästan jobba ideellt som om yrket vore mer ett kall än en inkomstkälla.. Hallåå! Nåja jag tänker verkligen inte gå dit om jag inte får lön. Känner på mig att jag borde fundera på andra arbetsplatser när jag kommer tillbaka.

    SvaraRadera