torsdag 19 mars 2009

En lista..

Hm, precis som Taina så kopierade jag Mariannes lista... och jag hade faktiskt fyllt i allt innan jag såg din Taina!

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Trött, hungrig och irriterad
Är det nåt du absolut inte äter: Inälvsmat och surströmming.
Kläder just nu: Grå långkalsonger och ett rosa linne
Musik just nu: Barnskrik
Vad sa du senast: Sluta kasta klossar!
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja: Framtiden
Längd och vikt: 162,5 och kanske kring 60 kg (hoppas det inte är mer iaf)
Hur många kuddar sover du med: Två varav en under huvudet.
Favoritväder: Soligt och ljummet.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Kniv, eldstål och vatten
Spelar du nåt instrument: Nej. Men jag spelade piano när jag var yngre.
Morgon- eller nattmänniska: Numer påtvingad morgonmänniska. Alltid trött.
Spara eller slösa: Slösa...
Vem är viktigast för dig: Mina barn!
Bästa film: Breaking the Waves
Tror på liv på andra planeter: Ja...
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja. Är väl ingen kärlek annars!?
Har du några homosexuella vänner: Inte vad jag vet faktiskt
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja.
Hur många barn har du/vill du ha: Tre än så länge
Bio eller promenad: Bio men gärna med promenad efteråt för att begrunda filmen
Snarkar du? Sällan
Rädd för insekter? Nej
Äckligaste insekten: Kackerlackor
Bästa bok? Den som jag ska skriva
Vad vill du jobba som? Något annat
Pizza eller hamburgare? Pizza
Stökigt eller välstädat? Stökigt. Inte för att jag gillar det men för att jag är lat.
Gungar du på stolen? Nej, varför det?
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy jump? Nej, iallafall inte nu längre
Hur många syskon har du? Två
Vad är du mest rädd för? Att mista mina barn
Är du rädd för blod? Nejnej
Saltar du på maten? Nej
Gillar du att sjunga? Nej
Vilket gymnasieprogram gick du och varför? Teknisk för att det var svårt.
Anser du att du är stark? Nej
Brukar du sola? Nej!!
Vad gör du om du får hicka? Väntar på att det ska gå över
Röker du? Nej! Avskyr rök.
Snusar du? Nej!
Kaffe, te eller inget? Inget.

4 kommentarer:

  1. Hahahahaaa! Tänk att DU också tog listan. Kul!Grå långkalsonger och rosa linne låter skönt och avslappnat. Vete fasiken varför jag drog på mig "finbyxorna" imorse. Den där låten "Barnskrik" har jag också hört. Många gånger. Kan ju inte påstå att den är så rolig i längden.
    Visst var den rolig? Listan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo skivan har visst hakat upp sig.. men på paus just nu. Kändes lite lättsamt, kan nog bli fler listor framöver. Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, nu har jag sett Mariannes lista på x-antal bloggar. Tänker köra den själv i nästa vecka. KUL läsning är det!!

    SvaraRadera
  4. Kul läsning! Och ja, jag känner också väl igen "musiken" barnskrik! Tänk om det var lika enkelt att stänga av som en vanlig skiva! Ha det så bra i helgen och kom ihåg att du är värd egen tid. Kram!

    SvaraRadera