torsdag 19 mars 2009

Torsdag igen

...och dagisfritt. Vad ÄR det för fel på mig som inte vill ha barnen hemma..?!

Våra första snödroppar. Fast jag ser nu att det blev en oskarp bild tyvärr. Flickan var så sugen på att leta blommor, hon tyckte vi skulle SMYGA på dom. Sen fick hon hälsa på en hund som gick förbi vårt hus och då var lyckan stor.

Annars... soligt, BLÅSIGT! Barnen hittade en sandlåda på gräsmattan. Sparar er detaljerna men det fanns en sandhög kvar under snön tydligen. Så, de var ju glada. Sandiga. Leriga. Skönt med två tvättmaskiner. Mindre skönt att inte ha någon groventre. DET är verkligen surt.

Eftermiddagsplanen sprack då pojkens kompis mammas bli gick sönder.. så han är lite besviken. Tjejerna sover ännu. Sugen på att joina dem men har för mycket att stå i.

Känner att jag börjar varva upp lite inför imorgon kväll. Då kommer han hem. Undrar vilket humör han är på. Om det blir bråk. Eller inte. Önskar att jag bara kunde se fram emot att han kommer hem, men det var länge sedan. Nuförtiden är det mest nervöst och det känns ju inte riktigt bra. Har jag städat tillräckligt, plockat undan rätt saker och handlat det han vill äta? Ska bort själv på lördag och det får jag säkert äta upp. Men det skiter jag i. Det ska bli roligt. Tyvärr kommer det nog ändå kännas lite jobbigt att lämna barnen för tänk om han inte är snäll...

3 kommentarer:

  1. Det är inget som helst fel på dig som vill att barnen ska vara på dagis. När jag var föräldraledig så bävade jag för måndagar och fredagar ibland för då var båda barnen hemma. Visst älskar man dem över allt annat men man vill inta tappa bort sig själv. Åh jag blir så ledsen för din skull att du inte ser fram emot att din make ska komma hem. Så ska du ju inte behöva ha det. Men det är väl lätt för mig att säga som inte är i dina kläder. Tänker på dig i alla fall och skickar en liten strykekram! Ha det så trevligt på lördag och fokusera på dig själv då!

    SvaraRadera
  2. Tack det ska jag göra! Fredagen är ju ett andningshål också tack och lov har vi inte så låånga helger som ni hade.

    SvaraRadera
  3. Bilden var väl inte sååå suddig. I vanliga fall har jag läsglasögon och vi kan väl låtsas som om jag har glömt dem när jag tittar på snödropparna. Åh vilken vacker bild :)! För visst ser jag snödropparna.
    Grov entre skulle jag också behöva. Här går många in genom en SÅ KALLAD grov entre via GARAGET! Den fina "huvudingången" används nästan aldrig. Förutom när man ska vädra då. Vår grov entre går inte via garaget utan via en porch och rätt in i köket! Så himla opraktiskt. Vi har ju hund också och den här årstiden skulle jag vilja ta in honom direkt i badrummet.
    Maken ja. Jag undrar om inte han är än mer nervös än du. Tänk på det, när han börjar vara otrevlig. Det är bara en projektion av honom själv.För vet du vad? Du är stark. Du är duktig. Du är omtyckt. Det är ju du som tar hand om barnen, hemmet OCH honom. Och du skriver en världsbra blogg!
    Kram på dig!

    SvaraRadera