tisdag 31 mars 2009

Sunk och sommartid

Sunkar ihop här. Har inte gjort någonting mer än det absolut nödvändiga sedan helgen. Idag sov jag bara. Fräser åt barnen. Känner mig så oerhört bitter och otacksam.

Sommartid suger, barnen vill ju inte sova! Och jag.. vill bara bli av med dom. De tjafsade ikväll så till slut fick de lägga sig utan läsning vilket ju känns taskigt bara det.

Sen så var han hungrig och fick komma upp och äta ett äpple... men jag satt vid bordet och läste min bok istället för att prata med honom. Som en riktig surkart. Han försökte berätta om saker han drömt och saker han gjort. Men jag lyssnade inte. Stackars barn och skäms på mig som inte klarar av att uppskatta mina välsignelser i livet fullt ut. Skäms!

4 kommentarer:

  1. Ibland orkar man inte helt enkelt och det är mänskligt. Han vet att du älskar honom ändå. Förstår att det är kämpigt att ha barnen själv så mycket men du gör ett jättebra jobb och dina barn älskar dig, du är ju Mamma! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Mia, jo jag vet att det är mänskligt.. men det är inte bra, det är inte JAG och jag skäms och känner mig usel för att jag inte orkar vara bättre. Liksom för att jag inte fixat ett bättre liv för oss, att jag inte är lycklig blir ett misslyckande till.

    SvaraRadera
  3. Lilla vän! Nu är du för hård mot dig själv. ALLA blir arga på sina barn. ALLA tappar humöret någongång. Huvudsaken man kan prata om det efteråt när de börjar bli så stora så de förstår. Förstår att en mamma också kan bli trött, ledsen, irriterad. Ta hand om dig nu.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Jo om det vore NÅGON gång men det känns som om jag håller på att bli en av alla de där ordlösa elaka skrikmorsorna jag själv förbannar...

    SvaraRadera