fredag 13 mars 2009

Fredagstema-Min drömdag

Min drömdag. Dröm. Dag. Som i en dröm?

Det skulle kunna vara var som helst, när som helst.

Alla fem.

Vi behöver inte göra något speciellt, inte åka någonstans.

Det är känslan jag längtar efter och drömmer mig tillbaka till. Den där känslan.

Av lugn.

Av harmoni.

Av ren och skär lycka.

Bara EN hel dag. Utan tjafs. Utan bråk. Utan arga, hårda ord.

Kanske också utan kräk-, kiss- och bajsolyckor och med en hel natts sömn i bagaget...

Det skulle kunna vara vilken dag som helst.

Men för mig, just nu, bara något att drömma om.

8 kommentarer:

  1. Å lilla du, hoppas hopppas hoppas att du snart ska få uppleva din drömdag!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att du får det fortare än kvickt!!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du var inne och skrev en kommentar hos mig. - Jag lämnade dig ett svar direkt i kommentaren hos mig!
    Jag blev fast en lång stund här och blev väldigt gripen av din blogg och din livssituation. Känner mig liten och maktlös, men hoppas det finns små ljusglimtar som bryter igenom och tillslut kan få övertaget över allt det jobbiga. Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter som en riktigt bra drömdag! Den skriver jag också under på!!

    SvaraRadera
  5. Du är en stark kvinna och en kämpe. Jag är övertygad om att du får din drömdag snart!Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. ÅH vad jag unnar dig detta - varje dag!

    Många kramar1

    SvaraRadera
  7. Tack alla snälla och välkommen utlandsmamman till mitt lilla liv

    SvaraRadera
  8. Du om någon är värd att få en drömdag... Kram!

    SvaraRadera